Nenaleťte „šmejdům“!!!

Podvodných e-shopů roste jako hub po dešti a rozčiluje to nejen zákazníky, ale i majitele solidních e-shopů. Kazí jim reputaci a důvěru v tento jinak velmi praktický prodejní kanál.

Naše společnost TreeMed Company před vámi nic nezakrývá, zeptejte se, na co potřebujete. Kontaktujte nás přes email info@treemed.cz, telefonní číslo 731 244 599 či Facebook Treemed. Jsme tu pro vás. 

Že jsou naše výrobky odzkoušené, certifikované a medicínsky prověřené my víme, ale je teď na nás, abychom přesvědčili také vás, proto přikládáme odkazy na webové stránky, kde si můžete pravost informací ověřit.

Certifikace úřadu pro kontrolu potravin a léčiv (Food and Drug Administration, FDA*) pro Buzzy. http://www.kinhealth.com.hk/baby/upload/product/4/self/575e5651b5042.pdf

*FDA je vládní agentura Spojených států Amerických, která je zodpovědná za kontrolu a regulaci potravin, doplňků stravy, léčiv, kosmetických přípravků a lékařských přístrojů.

Za celým vývojem produktů Buzzy a Vibracool stojí dětská lékařka, pracující na urgentním příjmu, a zakladatelka společnosti Pain Care Labs – Amy Baxter MD FAAP FACEP. https://www.linkedin.com/in/amybaxtermd

Více informací o naší společnosti naleznete na webových stránkách:

www.treemed.cz

Více informací o našich produktech naleznete na webových stránkách:

https://eshop.treemed.cz/buzzy/

https://eshop.treemed.cz/vibracool/

„Šmejdi“ se přesunuli z vesnických „kulturáků“ a zakuklených výherních zájezdů do on-line světa. Odhalit je není na první pohled jednoduché, ale druhý pohled vám již může ledacos naznačit.

Ještě před dvěma lety přitom ČOI registrovala pouze 4 podvodné e-shopy. Minulý rok jich bylo už 134 a letos se jejich počet ještě násobně navýší.

Na zpravodajském a informačním portálu IDNES vyšel před pár týdny článek informující o dalším podvodném e-shopu, specializující se na prodej zdravotnických pomůcek.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/podvodnici-e-shopy-cesky-trh-podvodni-prodejci.A190628_102345_domaci_jumi

Obecné rady, kdy byste měli zpozornět:

1) Příliš nízké ceny, prodej sortimentu, který už není v prodeji

Dobře vypadající stránky lze vytvořit snadno a levně. Napovědět může nereálně nízká cena za jinak kvalitní, módní a značkové zboží. Nejčastěji se jedná o módu a obuv, ale i elektrospotřebiče. Koupit za 50 procent ceny je super lákavé, ale nemusí být v konečném důsledku výhodné. Často se setkáte s  odůvodněním nízké ceny, kdy argumentem prodejce bývá: likvidace zásob, výprodej skladu či zboží z továrny.

2) Doména zcela neodpovídající typu zboží nebo zmatená skladba sortimentu

Většina podvodných e-shopů je charakteristická tím, že prodává všechno možné i nemožné. Pomocí širokého sortimentu se daří lákat na stránky kupující jak přes vyhledávače, tak případnou přímou inzercí. Varovné je i jméno domény neodpovídající typu zboží. Na stránkách České obchodní inspekce je uveden seznam některých rizikových e-shopů, kde je neodpovídající doména zřejmá.  https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy

3) Neuvádění e-mailu ani kontaktů, pouze kontaktního formuláře

Neuvádění emailu je u e-shopů je to jedno z hodně varovných znamení. Pokud firma uvádí adresu, není od věci zadat si ji do map.

4) Telefon, na který se nedá dovolat,  e-mail, na který nikdo neodpovídá

Pokud si nejste jistí, zkuste na telefon zavolat, jestli na druhé straně opravdu někdo je. Pokud e-shop neodpovídá na e-mail či pokud neodpovídá v přijatelném časovém rámci, je vhodnější přemýšlet o tom, že půjdete nakupovat jinam.

5) Požadavek na platbu předem, nemožnost poslání na dobírku

Nemožnost zaslání na dobírku, je podle expertů, jedním z nejběžnějších příznaků podvodného e-shopu. Číslo účtu u podvodného e-shopu nedozvíte dřív, než v okamžiku, kdy po vás bude chtít zaplatit. Zpozorněte, pokud platby kartou po vás nebude chtít prodávající přes zabezpečenou platební bránu, ale přes obyčejný HTML formulář.

6) Podvodné uvádění certifikace

Drtivá většina podvodných e-shopů je ověšena spoustou ikonek, zejména takových, které vyvolávají „pocit důvěry“. Certifikaci si můžete ověřit u autority, která je vystavuje.

7) Zmatené obchodní podmínky, často okopírované odjinud

Nepodceňujte obchodní podmínky a reklamační podmínky. Podvodníci se v podmínkách pokoušejí omezovat práva kupujícího, a to zejména při reklamacích či vracení peněz.

8) Internetová doména skrývající údaje o vlastníkovi

Doménu, na které e-shop běží, si můžete ověřit. Seriózní e-shop nemá důvod skrývat údaje o vlastníkovi domény. Stejně tak můžete při kontrole domény například zjistit, že byla zaregistrována před několika dny či týdny.

9) Vznik obchodu před několika dny či týdny

Jde o poznávací znamení, ale ne rozhodně jediné. Každý i dobrý obchod musí někdy vzniknout a někdy je prostě mladý a na začátku svého vývoje. K podvodnému e-shopu mohou být zneužity cizí identifikační údaje. Bývá proto dobré si ověřit, zda firma u e-shopu uvedená  skutečně existuje.

Závěrem snad jen známé přísloví „Důvěřuj, ale prověřuj.“